РЕГИСТРИРАЩА СИСТЕМА VBOX 3i 100Hz GPS Data Logger

 

 

VBOX 3i 100Hz GPS Data Logger е интелигентна система за измерване на параметрите на движение и определяне на местоположението на движещите се превозни средства.

Фиг. 1 Общ изглед на системата VBOX 3i 100Hz GPS Data Logger

 

Система VBOX 3i 100Hz GPS Data Logger предоставя възможност за измерване на: скоростта на движение; надлъжното и напречно ускорения; спирачният път; времето за изпреварване; ъгъла на плъзгане; ротацията; определяне на геогравските координати и др.

 

Спецификация:

Скорост:                   - точност : 0,1 km/h;

- единица: km/h или Mph;

- максимална скоростт: 1600 km/h;

- минимална скоростт: 0,1 km/h;

- честота: 100 Hz;

- резолюция: 0,01 km/h.

 

Местоположение:   - точност : 3,0 m;

- точност с SBAS DGPS: 1,0 m;

- точност с RTCM DGP: 0,45 m;

- точност с RTK DGPS: 0,02 m;

- честота: 100 Hz;

- резолюция: 1,8 mm.

 

Ускорение:               - точност : 0,5 %;

- максимално ускорение: 20 G;

- резолюция: 0,01 G;

- честота: 100 Hz;

 

Разстояние:              - точност : 0,05% (< 0,5 m на km);

- честота: 100 Hz;

- резолюция: 0,01 m.

- надморска височина 6 m.

- надморска височина с DGPS 2 m.

 

 

Време:                       - точност : 0,01 s;

- резолюция: 0,01 s.

 

Представяне на регистрираните данни.

Софтуерът Software Tools ver. 3. на системата предоставя възможност за: графично представяне на записаните данни (Graph) в зависимост от времето или изминатия път; представяне на данните в табличен вид (Graph Data) и представяне на пътя изминат от превозното средство (Graph Map) – фиг. 2.

 

Фиг. 2 Графично представяне на данните

 

Определянето на минималните, максималните и средните стойности на измерените параметри за целия маршрут или за участък по избор става бързо и лесно (фиг. 3).

 

Фиг. 3. Определянето на минималните, максималните и средните стойности на измерените параметри

 

Система VBOX 3i 100Hz GPS Data Logger предоставя възможност за преглед на записваните данни в релно време (фиг. 4).

 

Фиг. 4 Преглед на данните в релно време

 

Софтуерът Software Tools ver. 3. на системата предоставя възможност за привързване на пътя изминат от превозното средство (Graph Map) към Google Earth (фиг. 5).

 

 

Фиг. 5 Привързване на пътя изминат от превозното средство към Google Earth

 


 

РЕГИСТРИРАЩА СИСТЕМА Video VBOX

 

Video VBOX е комбинира GPS и видео система, която позволява едновременно представяне на изследваните параметри, координати за местоположение и видео запис върху SD карта или USB диск (DVD, MPEG4).

 


  

 

 

 

 

 

 

Фиг. 1.  Общ изглед на системата Video VBOX

 

Система Video VBOX предоставя възможност за измерване на: скоростта на движение; надлъжното и напречно ускорения; спирачният път; времето за изпреварване; ъгъла на плъзгане; ротацията; определяне на геогравските координати и др.

 

Графично представяне на регистрираните данни


Софтуерът Circuit Tools на системата дава възможност за графично и видео представяне на регистрираните данни.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фиг. 4. Видео и Графично представяне на данните на между два обект

IMU02

 

            Катедра „Транспорт” разполага с инерционен сензорIMU02 за измерване на различните ускорения и завъртания (фиг.1) действащи на автомобила по време на движение. Той е произведен от фирмата Recelogic Ltd и има възможност да се свързва (фиг.2) и да записва данните от ускоренията непосредствено в GPS системите VBOX. Това е много важно, защото може да се правят сравнения спрямо ускоренията получени от GPS системата VBOX и инерционния сензор IMU02.

Фиг. 1 Положения инерционния сензор по време на работа и разположение на осите по които се правят измерванията.

Фиг.2 Свързване на GPS системата VBOX 3i със инерционния сензор IMU

            Инерционният сензорIMU02 измерва ускорението с точност ±0.2 м/с2 (0.02 G) и има резолюция 0.01 м/с2 (0.001 G).

 

Области на приложение на системите VBOX 3i, Video VBOX и IMU02

- анализ на параметрите на движение на автомобили, земеделска техника, градски транспорт, мотоциклети и др.;

- анализ на геометричните елементи на пътя;

- изследвания свързани с безопасността на движението;

- научно-изследователска работа и др.