Състоянието
 на противообществените прояви и престъпността изисква промяна в подхода
 за противодействие на детското асоциално поведение и поведението на 
възрастните. Учебният план по специалността е основан на идеите и 
принципите, залегнали в наказателно-правната и превантивно-педагогическа
 политика на държавата и на Националната стратегия за противодействие 
срещу асоциалното поведение на престъпността. Насочен е към засилване 
социалната роля на правото и правосъдието, чрез внедряване на социални и
 социално-педагогически технологии в актуалните практики на 
правоохранителните и ресоциализиращите институции.
Обучението има за цел:
- да
 осигури задълбочена и актуална теоретическа и практическа подготовка в 
областта на методиката, управлението и контрола на 
социално-превантивните, корекционно-ресоциализиращите и пробационните 
дейности;
 -  да съдейства за овладяване на знания за управлението и организационните стратегии при осъществяване на превантивно-възпитателната дейност и за прогнозиране на социалните рискове;
 - да
 обяснява функционалното предназначение и развитие на институциите в 
държавата в съответствие с международните стандарти и упражняването на 
граждански контрол;
 - да
 формира умения за използването на публичната комуникация и публичните 
организации за превенция на социалните рискове при деца и възрастни.
 
Завършилите
 могат да намерят професионална реализация в пробационни служби и 
пробационни съвети, поправителни домове, затвори и затворнически 
общежития, Национална служба „Полиция”, детски педагогически стаи, 
домове за временно настаняване на малолетни и непълнолетни, общински и 
училищни комисии за борба с противообществените прояви, възпита-телни 
училища-интернати и социално-педагогически интернати, приюти за 
безработни и безпризорни и неправителствени организации, ангажирани в 
ресоциализационната дейност.
Формата
 на обучение е задочна и продължава три семестъра. Завършилите 
програмата придобиват професионална квалификация социален педагог.
За
 програмата могат да кандидатстват притежаващите висше образование по 
Педагогика,  Психология и всички области от ВО с допълнителна 
квалификация “Учителска правоспособност”.