ПРАВИЛНИК за устройството и дейността на ЦЕНТЪР ЗА ДОКТОРАНТИ
РУСЕ, 2022 год.
ОСНОВНИ ПОЛОЖЕНИЯ
Чл.1. (1) С настоящия документ се регламентират устройството и дейността на Центъра за докторанти (ЦД) към Русенски университет "Ангел Кънчев" 
като обслужващо звено с общоуниверситетско предназначение, съгласно вътрешноуниверситетските нормативни актове, свързани с функционирането на Центровете в структурата на университета.
(2) Предметът на дейност на ЦД е: осигуряване на условия за провеждане на курсове и семинари по учебния план за подготовка на докторантите и подпомагане на научноизследователската им работа чрез предоставяне на компютърна и др. техника и лицензирани програмни продукти, необходими за теоретични и експериментални изследвания.
(3) ЦД провежда също и консултантска и други дейности и извършва услуги, които не противоречат на основния предмет на дейността му.
Чл.2. ЦД се открива, преобразува и закрива с решение на Академичния съвет и отчита ежегодно дейността си пред него.
СТРУКТУРА И УПРАВЛЕНИЕ
Чл.3. (1) ЦД се ръководи от Ръководител.
(2) Ръководителят на ЦД се назначава със заповед на Ректора по предложение на зам.-ректора по НИД.
(3) Ръководителят на ЦД:
1. Представлява ЦД пред органите на управление на Русенския университет 
и осъществява координацията на дейността му с другите звена на 
Университета;
2. Осъществява оперативното ръководство на ЦД и отговаря за 
реализирането на всички задачи, поставени пред него;
3. Представя пред Академичния съвет в началото на всяка година отчет за 
дейността на Центъра;
4. Представя на зам.-ректора по НИД в началото на всяка година план за 
дейността и модернизирането на Центъра;
5. Ръководи и контролира ефективното използване на материална база и 
финансовите средства на ЦД;
  (4) Ръководителят е член на академичния състав на Русенския университет 
и изпълняват длъжността чрез вътрешно съвместителство.
Чл.4. В структурата на Центъра се включват отделите:
1. Техническо осигуряване;
2. Технологично и логистично осигуряване.
Чл.5. Отделът "Техническо осигуряване" поддържа и развива материалната 
база на ЦД и осигурява обслужването на потребителите в Центъра. Отделът 
отговаря за инвентара – компютърна, размножителна и друга техника, 
инструменти, книги и др. съгласно описа в ЦД и консултира работещите в 
Центъра докторанти, преподаватели и служители.
Чл.6. Отделът "Технологично и логистично осигуряване" поддържа и развива 
Виртуалната библиотека за докторанти и поддържа 
информационно-справочната система „ДОКТОРАНТ". Отделът съдейства при 
подготовката на учебните материали за докторантите и осигурява 
технологично и логистично провеждането на курсовете за докторанти.
ОРГАНИЗАЦИЯ НА ДЕЙНОСТТА
Чл.7. Дейностите, извършвани от ЦД включват:
1.           Осигуряване на необходимата компютърна и презентационна 
техника за провеждане на докторантски курсове в Центъра;
2.           Консултиране и подпомагане на научно-изследователска работа 
на докторантите чрез осигуряване на необходимата техника и програмни 
продукти;
3.           Съдействие при организиране и провеждане на семинари, 
свързани с проблемите на докторантурата;
4.           Предоставяне на информация, свързана с научното израстване 
на докторантите;
5.           Поддържане и актуализиране на материалите във Виртуалната 
библиотека за докторанти;
6.           Поддържане и по-нататъшно развитие на 
информационно-справочната система „ДОКТОРАНТ";
7.           Установяване и поддържане на връзки с други Центрове и 
организации, занимаващи се с проблемите на докторантите;
8.           Защита на общите интереси на потребителите в Центъра.
Чл.8. Центърът може да бъде използван както от докторанти, така и от 
преподаватели и служители на университета.
Чл.9. Центърът може да бъде използван и за други нужди с разрешение от 
Ръководителя на ЦД съгласувано със зам.-ректора по НИД: съвместни 
мероприятия с други организации, дни на науката и техниката, семинари, 
сесии, конференции, симпозиуми, работни срещи по проекти и др.
СРЕДСТВА И ИМУЩЕСТВО
Чл. 10. Мебелите, компютърното и програмното осигуряване се стопанисват 
от Центъра, като за материалната част отговаря материално отговорно 
лице, посочено от Зам.-ректора по НИД.
Чл. 11. Дейността на ЦД се финансира както следва: централизирано - от 
Русенския университет; от спонсори и дарители; от проекти, финансирани 
от национални и международни програми и др. институции, които не 
поставят неприемливи условия за Русенския университет.
ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
§ 1. Внасянето на изменения в този Правилник става по реда на неговото 
приемане и утвърждаване.
§ 2. Контролът върху дейността на ЦД се осъществява от Зам.-ректора по 
НИД.
§ 3. Правилникът за устройството и дейността на ЦД е приет от 
Академичния съвет на Русенския университет на 13.02.2009г. и е 
актуализиран на 22.02.2022г.
РЕКТОР:
                                                          /акад. Хр. Белоев, дтн/